Gå til hovedindhold

Digitale læremidler

Jeg kan ikke logge på mit digitale læremiddel. Hvad gør jeg?

Hvis du forsøger at logge ind med dit UNI-Login, men nægtes adgang, kan der være flere årsager. Følg trinene herunder:

1. Tjek dit Uni-login her på siden. Hvis du får en fejl, skal du kontakte din lokale brugeradministrator. Så er der nemlig en fejl i dit password eller brugernavn.

2. Tjek, om din institution stadig har abonnement. Du kan tjekke dine abonnementer her på siden, eller kontakte Kundeservice.

3. Er du tilknyttet flere institutioner, skal du sikre dig, at du har valgt den rigtige institution ved login.

4. Bruger du en PC, som andre også har brugt, er du måske stadig logget ind med en andens UNI-Login. Se punktet herunder.

5. Slet 'cookies og cachelagret data' (gammel data) i din browser. Når du har gjort det, får du muligheden for at logge ind med et "rent" UNI-Login. Følg vejledningen her.

6. Fejl ved login kan skyldes problemer med STILs (Styrelsen for IT og Læring) UNI-Login tjeneste. Se STIL's driftsinformation her.

7. Problemer med at logge ind kan også skyldes tekniske vanskeligheder med Alineas servere. I så fald kan du kontakte os på mail eller telefon, som anført her på siden. Vi vil, så vidt det er muligt, opdatere det enkelte læremiddel med driftsinformation.